Varumärkes­utveckling

Tinktur skapar värde genom att förena varumärke, affärsutveckling, kommunikation och arkitektur.

Marholmen varumärkesutveckling Tinktur

VÅRT ERBJUDANDE

Varumärke, affärsutveckling och fysisk gestaltning


På Krook & Tjäder arbetar arkitekter, varumärkes- och marknadsstrateger tätt tillsammans för att skapa koncept som väver samman affärsmål, upplevelse och fysisk gestaltning. Vi identifierar platsers unika förutsättningar och marknadspotential och omsätter insikter till strategier som attraherar rätt målgrupp och skapar långsiktigt värde.

Tinktur förenar emotionell varumärkesutveckling med datadrivna insikter, branschförståelse och praktisk verklighet. Vi ser möjligheter, kopplar samman rätt aktörer och bygger miljöer där idé, upplevelse och affär förstärker varandra.

När varumärke, affärsutveckling, kommunikation och arkitektur samverkar skapas upplevelser som engagerar och består. Däri ligger vår styrka.

KOMPETENS INOM VARUMÄRKESUTVECKLING – HÖR AV DIG TILL VÅRA KOLLEGOR

OM ETT PROJEKT

THE DOCK


Hur lanserar man ett hotell som ännu inte finns? Det var vår kreativa utmaning när Winn Hotel Group önskade en lanseringskampanj för sitt nya hotell THE DOCK, som vid tillfället bara var en byggarbetsplats. Lösningen blev att vända sig till AI för att gestalta hotellets stora visioner.

Kampanjens scener utspelar sig i hissen – en symbol för rörelse, möten och förväntan. Precis som hissen tar gästerna mellan frukost, konferens och 14:e våningens skybar, förflyttar kampanjen betraktaren mellan olika världar. Under parollen “It’s not a stay. It’s a new state of mind.” ser vi ett konferensgäng i Great Gatsby-utklädnad, ett hånglade äldre par och hotellpersonal med en gigantisk discokula som förbereder inför kvällens storslagna fest.

”Som alltid började vi med en stark idé: hissen blev symbol för hotellet och vår scen. Och eftersom hotellet fortfarande var en byggarbetsplats blev AI ett sätt att gestalta THE DOCKs stora visioner. Vi skrev manus, gjorde moodboards och formade karaktärer, precis som i en vanlig reklamfilmsproduktion."

Karin Jacobsson, vd och varumärkesstrateg Tinktur
The Dock, kampanj sociala medier för Winn Hotel Group.

OM ETT PROJEKT

Marholmen


Vi har under flera år tillbaka haft förmånen att arbeta med destinationen Marholmen i Roslagens skärgård. Vårt gemensamma uppdrag som varumärkes- och marknadsstrateger, arkitekter och inredningsarkitekter har varit ambitiöst: att skapa en enhetlig vision för öns framtid.

Tillsammans med kunden har vi har fokuserat på att utveckla en röd tråd som genomsyrar Marholmens identitet, arkitektur och kommunikation. Arbetet har utgått från frågan hur ön ska öka sin attraktionskraft året runt, för både boende och besökare, och hur de gamla nationalromantiska byggnaderna kan integreras och bli en naturlig del av utbudet.

I konceptet ingår förslag på utveckling av badhus, café, butik, egen odling samt insatser och aktiviteter som behövs för att ompositionera ön från hotell- och konferensverksamhet till en modern upplevelsedestination.

En guide till Marholmens varumärke skapades, vilken ligger till grund för utvecklingsarbetet under de kommande åren. Arbetet resulterade också i en ny grafisk profil och tonalitet som stämmer med Marholmens varumärke idag.

Mer om projektet
Marholmen arkitektur

1 + 1 = 5

En strategisk partner


Vi bygger varumärken som fångar identiteten och berättar historien bakom varje plats. Visioner utvecklas till inspirerande miljöer där koncept, inredning och arkitektur samspelar och skapar en genomtänkt helhet.

Varumärket formas utifrån en gemensam identitet som genomsyrar hela upplevelsen - från arkitektur och kurerade aktiviteter till kommunikation och försäljning.

Och vi stannar inte vid idéerna. Vi leder upphandlingsprocessen, hanterar tidiga kalkyler, logistik och montage för att säkerställa att kvalitet och gestaltning alltid står i fokus. Även efter att allt är på plats, finns vi kvar som en strategisk partner för framtida kompletteringar eller optimeringar.

Vi utvecklar varumärken och platser som människor både tycker om och minns.

Nyfiken? Hör av dig!
Marholmen logga

Relaterade projekt

Se alla